Skip to end of metadata
Go to start of metadata

In ons controlepaneel Sock kan je mensen toegang geven op verschillende niveaus. Ze hebben dan, volgens een watervalmodel, toegang tot alles van dat niveau en dieper.

  1. Klantniveau: Volledige toegang tot alles dat door een bepaalde klant (facturatieadres) afgenomen wordt.
  2. Serverniveau: Toegang tot alle accounts (en hun apps) op een bepaalde server. Enkel voor VDS en shared cloud.
  3. Accountniveau: Toegang tot alle apps binnen een account, mogelijkheid om SSH keys toe te voegen.
  4. Domeinniveau: Aanmaken en beheren van e-mail adressen.

Toegang kan je geven aan een sock gebruiker met een bepaald e-mail adres. Het is mogelijk dat een Sock gebruiker toegang heeft tot zaken van verschillende Openminds-klanten, dat zal bijvoorbeeld het geval zijn voor webbureaus.

Mensen toegang verlenen

Op verschillende plaatsen binnen Sock vind je een blok Toegangsrechten waar opgelijst staat wie toegang heeft. Hierbij staan ook steeds de logins die toegang hebben via een hoger niveau.

Logins met admin-toegang hebben de mogelijkheid om anderen toegang te geven, verder heeft dit vinkje geen effect op de werking van Sock.

Via de knop Add user kan je een nieuwe gebruiker toegang geven:

Vul het e-mail adres van de persoon die je toegang wenst te geven in. Dit zal een e-mail versturen met een uitnodiging voor Sock, of koppelen aan een bestaande gebruiker op Sock.

Een uitnodiging is slechts 15 dagen geldig.

Een uitnodiging aanvaarden

Is het e-mail adres dat je uitnodigde een bestaande Sock gebruiker? Dan krijgt die onmiddelijk toegang, er hoeft in dat geval niks meer te gebeuren.

De uitgenodigde gebruiker krijgt via e-mail een registratielink.

Heb je nog geen login voor Sock? Maak dan via het formulier bovenaan nieuwe Sock-login aan, daarna kan je onmiddelijk aan de slag.

Indien je wel al een login voor Sock hebt op een ander e-mail adres, dan kan je de uitnodiging ook aanvaarden met je bestaande account. Log daarvoor in via het formulier onderaan.